14 March

 
Ska snart fixa klart mig och gå till bussen.
Stanna hemma idag från skolan, illa. Det börjar bli till en vana nu. Haha.
Men orkade seriöst inte idag, har aldrig orken eller lusten längre.
Jag borde plugga mer och ta skolan på allvar men jag orkar inte sånt.
 
Jag orkar ingenting.
Och jag har absolut ingen motivation alls till att orka göra något.
Därför är saker som det är.
Jag är hopplös, dum i huvudet och bara allmänt cpskadad.
Orkar inte med mig själv alls. Och vet inte vad jag vill.
 
Vet aldrig någonting riktigt säkert längre.
Och jag orkar inte tänka alls.
Jag vill inte känna något.
Ingenting alls.
 
Jag vill inte bry mig, och någonstans har jag slutat.
Iallafall inte lika mycket som förr. Kanske är det fel.
Kanske är det rätt.

Men ibland orkar man inte riktigt vänta längre.
Speciellt inte när absolut ingenting händer,
Och när man vet att inget kommer hända.
 
Jag är hopplös och vad tjänar det till?
Jag menar allvarligt talat, det finns inget bra med mig.
Inget som skulle kunna få någon att tycka om mig lite extra.
Lite mer.
 
Det är inte så, för jag är inte sån.
Och jag är inte riktigt värd det heller.
Så det spelar ingen roll.
Saker spelar inte längre någon roll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback