I'm giving up on myself today.

Lyssnar på Have Mercy och läser en artikel om Stressful relationships Vs. Isolation. 
Blir nere, funkar inte riktigt att få till en sammanfattning av artikeln när tankarna vandrar iväg hela tiden. 
Det visar sig att fler som lever i isolering ifrån sociala sammanhang och relationer dör i förtid.
Vilket gör mig djävligt ledsen och skuldmedveten. Då jag vet att min far precis gör detta.
 
Och den enda han har är mig. Ändå är det jag som inte går dit och hälsar på honom. Eller pratar med honom så ofta som jag borde. Och ärligt så skäms jag. Men orken och mitt psykiska mående fungerar inte ihop. 
Är så stressad själv att jag knappt kan tänka klart. Kan inte fokusera för ens en sekund. 
Problemet är att han tar all energi ifrån mig. Energi jag inte har. Jag blir så utmattad. 
 
Ska försöka skriva klart sammanfattningen av artikeln och sedan lägga mig och lyssna på musik. 
Jobbig dag. Och helst av allt hade jag bara velat kasta mig ned ifrån ett stup. 
Tack för mig. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback