Lördags Chill.

Sitter just nu inne hos min syster & lånar hennes laptop till detta inlägg.
Har typ varit vaken sen halv 8 imorse, helt sjukt att man vakna så tidigt, när det är helg med?! WTF.
Hur som helst bestämde mig för att ta en morgondusch så gjorde det, Ska strax fräscha upp ansiktet ännu mer med!
Finns en sjukt bra ansiktsvård man gör hemma tänkte skriva ner den här, dels så ni kan testa på den och så att inte jag lättare ska hitta den när jag känner fört, haha.
Såhär gör man:
1. Börja med ett ångbad för att öppna porerna. Koka upp 2 Liter vatten & häll i en stor skål. Sänk ner huvudet mot skålen med en handduk över huvudet. Sitt så i minst 10 minuter.
 
2. Blanda ihop en ansiktsspeeling med ½ dl strösocker & 1 msk olja. Massera in med cirkulerade rörelser i ansiktet  för att bli av med döda hudceller & får ett bättre slutresultat.
3. Och slutligen ansiktsmasken. Blanda ihop ½ advokado med 1 tsk citronsaft & 1 ägggula.
Mosa advokadon så gott du kan om du inte vill ha massa bitar i ansiktet, smörj sedan behandlingen i ansiktet & låt den verka i 15 minuter. Sen sköljer du av den med ljummet vatten.
Jag älskar verkligen den behandlingen den får mig att känna mig så fräsch och ren, perfekt för min hud.
Så nu ska jag faktiskt ta och börja med den där behandligen, ska bli så otroligt skönt.
Bloggar väl mer sen tror jag, hej så länge!

Trackback